Tuesday, October 12, 2010

SHOOT ME IN THE FACE


Recently, I was at the video store, browsing around and looking for some stuff to buy or rent to watch in my free time. Yes, I'm one of those lame-asses who doesn't have Netflix yet. Oh well... fuck it. Anyway, so I'm in the video place and I decided that I might stop by the kid's section and look for a movie or two that I could grab for my 2-yr old niece. She's a cutie and I thought I'd be nice and surprise her with a cute little children's film or something.

LO AND BEHOLD, what do I see? An entire rack of Land Before Time movies. WHAT THE FUCK. Yeah, I knew there were like 7 Land Before Time sequels out there... but I jest not, I counted SEVENTEEN different Land Before Time movies, each a different episode or "adventure," (and I use the term loosely).

Really?

Does Littlefoot really have THAT many problems? Didn't he reach that lost valley in the FIRST one? I think I must have missed some sort of timeslip subplot in the series, because honestly, I can't think of anything that would give any self-respecting animation studio to keep revisiting the same damned kid's movie. Pretty soon they're gonna be coming out with The Land Before Time: The Rise of Veloci-socialism.

Just wait and see.

I thought the first one was better alone.

Anyone agree?

26 comments:

IndustrialHaze said...

nostalgia at its finest

Mac said...

true nostalgia man haha

RonNiebOy said...

i lost hard..."I found it!" rofl...showin love, you should check out my blog's newest post

iRetiv said...

Gatta milk the franchise bro

Swift Love said...

omg, this brings back so many memories!

Fuuuuuuuu said...

nostalgia!

Drackar said...

GOD i hate those movies. I was forced to watch the first like...three, years ago. I don't talk to that person anymore.

amidoinitrite? said...

nostalgia... sigh...

MacPCharmony said...

love that show!

Asher said...

It makes me sad that my childhood has been raped and turned into something so souless...

KillerKun said...

The first one was the only one imo

MRanthrope said...

fucking blasphemy man. They should have stopped after the 1st one!

thecatzpajamas said...

my mind fucked itself right now

Nie Mand said...

17 you say :D

I knew there where four of them, but then I stopped caring about them.

Erroneous Maximus said...

First one of any animation (or movie for that matter) is almost always best.

JillDine said...

only saw the first one, remember when the second one came out, did not want

rbs said...

I want to get super high and watch every single Land Before Time movie in a row. Tell me I'm not the only one...

Naj said...

thanks for following my blog man.

following you back.

Longkid said...

I love that movie!

arnyke said...

I like your post and I would really like to see more of them

Fuuuuuuuu said...

i had that stuffed animal when I was younger

btw, check out my new post on GTL Everyday :)

Jackie said...

Man that movie was crunkin' man.

Tweek said...

Great post! Following you.

ikatashi said...

yeah, i crapped my pants in anger the first time i realized this.. ONE IS ENOUGH

Austin said...

Hahaha, I'm surprised you didn't know that the Land Before Time had 37 separate installments! Ironically, I just watched the first one, on NETFLIX

GlassJoe360 said...

Netflix is the bomb, I rarely even use the mailing feature with the amount of content they have streaming.